3. Узагальнення та аналіз результатів моніторингу
1. Ознайомтеся з інформацієюАналіз та інтерпретація результатів моніторингового дослідження може відбуватися за таким алгоритмом:
- узагальнення статистичної інформації,
- виявлення чинників впливу,
- виявлення кореляції між чинниками впливу,
- оцінювання отриманих результатів аналізу, їх інтерпретація, підготовка висновків,
- формулювання рекомендацій щодо корегувальної роботи, усунення негативних чинників тощо.
Для автоматизації процесу узагальнення та аналізу результатів моніторингу можна скористатися можливостями, які надає табличний редактор MS Excel. За допомогою майстра функцій, який дозволяє використовувати стандартні формули, а саме: математичні (середнє значення); статистичні (коефіцієнт кореляції); логічні (ЕСЛИ) та ін., можна зробити діяльність управлінця на даному етапі більш ефективною. Діаграми різного типу роблять інформацію щодо результатів дослідження більш наочною.
(Детальніше про роботу з MS Excel:
(Детальніше про роботу з MS Excel:
- Лёзина Т.А., Орлова М.И. MS Excel (расширенные возможности использования). Учебное пособие. - Санкт-Петербург, 2003. [Електронний ресурс]. Режим доступу: URL: http://www.ict.edu.ru/ft/004016/EXCEL2004.pdf.
- Матеріали консультації методиста Самойлової І.А. «Використання табличного редактора Excel в діяльності вихователя, фахівця ДНЗ» (презентація MS PowerPoint) за адресою: https://docs.google.com/presentation/d/1ioO3IZFkNlvSwCRtMi_PZ4RkOojXerITLH8o0DP5Tck/edit?usp=sharing
- Рекомендований перелік Інтернет-ресурсів для закріплення навичок роботи з Excel за адресою: https://docs.google.com/document/d/1Z8p--2zwOFsm1FCvr5fFXsdvvfQ9r7tN7UQIUZ1SBuc/edit?usp=sharing).
В умовах, коли дослідження якості освіти чимале за обсягом та багато параметричне, доцільно готувати повний звіт, де викладаються концептуальні засади, й одержані результати, робляться аналітичні порівняння тощо. Окремо подається резюме до нього, яке висвітлює узагальнені результати та висновки з відповідними посиланнями на матеріали повного звіту, його таблиці і додатки (Локшина).
Звіт не має обмежуватися констатацією наявного стану об’єкта моніторингу. Він мусить містити аналітичні узагальнення, виявлені тенденції і відстеження закономірностей, на підставі яких робляться висновки щодо можливих шляхів розвитку закладу освіти, пропонуються зміни, які слід запровадити в діяльності закладу, визначаються стратегії, за якими його розвиток прогресуватиме. Вони мають рекомендаційний характер і є лише підґрунтям для розробки замовником моніторингу власної програми розвитку, а не підміняють її.
В Запорізькій області є певний досвід щодо функціонування системи моніторингу якості освіти. Завдяки участі у експерименті під науковим керівництвом Г.В.Єльнікової, фахівці Запорізького навчально-методичного центру розробили Програму аналітичної діяльності керівників в освіті за результатами моніторингових досліджень, яка успішно реалізується на рівні навчальних закладів протягом декількох років.
Програма включає такі складові:
1. Аналіз умов.
2. Аналіз результатів освітнього моніторингу.
3. Визначення позитивних тенденцій (див. табл.1.1).
2. Аналіз результатів освітнього моніторингу.
3. Визначення позитивних тенденцій (див. табл.1.1).
Таблиця 1.1
Розвиваюча програма
Визначення позитивних тенденцій (стисла характеристика)
|
Оцінка тенденції:
1-прогнозована;
2-вперше виявлена; 3-стійка
|
Прогнозовані дії щодо закріплення позитивних
тенденцій
|
Терміни та відповідальні
|
…
|
…
|
…
|
…
|
4. Визначення резервів розвитку освітньої системи (див. табл.1.2).
Таблиця 1.2
Корекційна програма
Визначення резервів розвитку освітньої системи
|
Оцінка тенденції: 1-прогнозована;
2-вперше виявлена; 3-стійка
|
Можливі причини
|
Напрямки корекційних дій
|
Терміни та відповідальні
|
…
|
…
|
…
|
…
|
…
|
5. Визначення пріоритетних напрямків діяльності району (навчального закладу.
6. Прийняття управлінських рішень.
7. Додатки.
8. Загальні висновки та рекомендації. (Детальніше: http://znmc.ucoz.ru/publ/8-1-0-6).
6. Прийняття управлінських рішень.
7. Додатки.
8. Загальні висновки та рекомендації. (Детальніше: http://znmc.ucoz.ru/publ/8-1-0-6).
Використані джерела:
- Локшина, О. Становлення та розвиток моніторингу якості освіти: світовий вимір / О.Локшина // Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи. – К.: КІС, 2004. – С.28-39.
- Мониторинг, статистика, социология в деятельности образовательного учреждения. Учебное пособие. – М.; НФПК, 2005. – 219 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: URL: http://www.nwaip.ru/doc/project/rezultatyi/06/monitoring/posobie.pdf
- Шишов С. Е., Кальней В. А. Школа: мониторинг качества образования / С.Е Шишов, В.А.Кальней. – М.: Российское пед. общ-во, 2000. – 320 с.
- Моніторингові дослідження. Матеріали сайту Навчально-методичного центру м.Запоріжжя (тепер Інформаційно-аналітичний методичний центр ДОНМС ЗОДА): http://znmc.ucoz.ru/publ/2
Успіхів у роботи!
Консультації за допомогою форуму групи, скайпу (мої дані на сторінці І етапу роботи)
Комментариев нет:
Отправить комментарий