2. Програма, інструментарій моніторингу якості освіти
1. Ознайомтеся з інформацією.
1. Ознайомтеся з інформацією.
На етапі підготовки до
проведення моніторингу якості науково-методичної роботи (будь-якого
іншого моніторингу також) необхідно визначити головну мету й окреслити
його завдання, оскільки лише після такого уточнення можна визначити
інформаційні потреби моніторингового дослідження, з’ясувати критерії і
показники, за якими відбуватиметься спостереження та оцінювання.
Підготовчий
етап завершується добором чи/або складанням і апробацією необхідних
діагностичних матеріалів: анкет, тестів, алгоритмів вивчення
документації, кваліметричних моделей тощо, розробкою програми
моніторингу.
Приклад програми моніторингового дослідження дивіться ТУТ
Серед методів збору первинної інформації,
які можуть бути використаними під час проведення моніторингового
дослідження, можна виділити: спостереження, опитування (анкетування та
інтерв’ювання), тестування, портфоліо, есе тощо. Доцільно також
використовувати методи збору вторинної інформації: вивчення
документації (план роботи навчального закладу, методичного об’єднання,
накази, розпорядження тощо); аналіз даних статистичної звітності
(державної, відомчої; наприклад, 83-РВК для аналізу кадрового складу
колективу); вивчення інших звітних документів за результатами інших
досліджень, підсумків роботи установи, тематика яких стосується напрямам
конкретного моніторингового дослідження.
Останнім
часом більшість науковців, які досліджують проблему моніторингу в
освіті (Єльнікова Г.В., Рябова З.В., Маслов В.І. та ін..), пропонують
використовувати кваліметричний метод (квалі − якість, метріо − міряти), метод експертного оцінювання та технологію створення факторно-критеріальних моделей.
Аналізуючи
зміст презентації, виконуючи завдання 1-го етапу семінару, ми з вами
фактично визначили основні фактори і критерії, за якими доцільно вивчати
питання якості науково-методичної роботи.
Для
отримання більш об'єктивного, можливо, персоніфікованого результату,
який дозволить виявити найважливіші чинники, доцільно використовувати
поряд з методом експертного оцінювання анкетування педагогів, опитування
за певними методиками (деякі приклади на сайті ТЕСТотека).
Досвід підказує: кількість методик, параметрів,
за якими вивчатиметься якість науково-методичної роботи (як й будь-які
інші процеси, явища), повинна бути обмеженою: необхідною і достатньою
саме для вашого закладу.
Використані джерела
- Єрмола, А.М. Технологія моніторингу якості освіти / А.М.Єрмола. (Портфоліо управліня освіти Київської районної ради м.Харкова). Навчально-методичний посібник. – Х.: Курсор, 2008. – 173с.
- Єльникова Г.В. Основи адаптивного управління: тексти лекцій / Г.В.Єльнікова. – Харків: Основа, 2004.–128 с. – (Б-ка журн. «Управління школою»; Вип.3 (15)).
- Приходько В.М. Моніторинг якості освіти і виховної діяльності навчального закладу. Навчально-методичний посібник для вчителя / В.М.Приходько. – Харків: Вид. група «Основа»: «Тріада+», 2007. – 144с.
2.
Опрацюйте програму моніторингового дослідження професійної
компетентності педагогів (адреса: https://docs.google.com/file/d/0B0dm_mPORNkEOXMtQVJtWHl1WHc/edit).
У форумі групи seminar_zastupnyki висловіть свою думку щодо окремих блоків програми (я вважаю, що деякі з них потребують корекції). Тема обговорення додана, про що на ваші поштові скриньки повинно прийти повідомлення.
У форумі групи seminar_zastupnyki висловіть свою думку щодо окремих блоків програми (я вважаю, що деякі з них потребують корекції). Тема обговорення додана, про що на ваші поштові скриньки повинно прийти повідомлення.
3.
Працюємо у службі Google Docs.
На вашу поштову скриньку також прийшло повідомлення "Вам предоставлено доступ до файлу "Факторно-критеріальна модель якості науково-методичної роботи". Назва файлу має гіперпосилання. Перейдіть за цім посилання до документу. Інший шлях - через групу seminar_zastupnyki: одна з тем обговорення - документ "Факторно-критеріальна модель", який знаходиться у спільному доступі.
У останньому стовпчику "Пропозиції щодо використання додаткових інструментів для моніторингового дослідження" навпроти 3-х (на ваш вибір) критеріїв зазначте інструменти, за допомогою яких дані показники можна додатково продіагностувати.
На вашу поштову скриньку також прийшло повідомлення "Вам предоставлено доступ до файлу "Факторно-критеріальна модель якості науково-методичної роботи". Назва файлу має гіперпосилання. Перейдіть за цім посилання до документу. Інший шлях - через групу seminar_zastupnyki: одна з тем обговорення - документ "Факторно-критеріальна модель", який знаходиться у спільному доступі.
У останньому стовпчику "Пропозиції щодо використання додаткових інструментів для моніторингового дослідження" навпроти 3-х (на ваш вибір) критеріїв зазначте інструменти, за допомогою яких дані показники можна додатково продіагностувати.
Успіхів у роботи!
Консультації за допомогою форуму групи, скайпу (мої дані у попередньому повідомленні)
Комментариев нет:
Отправить комментарий